სოციალური კომერცია ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული და ყველაზე სწრაფად მზარდი ტენდენციაა ონლაინ გაყიდვების სამყაროში. მიუხედავად იმისა, რომ პრინციპები მსგავსია, ის განსხვავდება ტრადიციული ელექტრონული კომერციისგან. როგორც ვნახავთ, უამრავი მიზეზი არსებობს, რომ ყურადღება მივაქციოთ სოციალურ კომერციას.
დამწყებთათვის ამ მარტივ სახელმძღვანელოში განვიხილავთ რა არის და არ არის სოციალური კომერცია, ვნახავთ როგორ დაიწყო ეს და შეისწავლეთ მისი უპირატესობები. ჩვენ ასევე გაგიზიარებთ რამდენიმე სახელმძღვანელო პრინციპს, რომელიც დაგეხმარებათ დაიწყოთ.
რა არის სოციალური კომერცია?
სოციალური კომერცია არის ელექტრონული კომერციის გარიგებებისათვის სოციალური ქსელების და სხვა სოციალური პლატფორმების გამოყენება. ვიდრე ინტერნეტ მაღაზიის ბმული, სადაც შესაძლებელია გარიგების დადება, შეძენა ხდება სოციალური ქსელის ან პლატფორმის საშუალებით.
გაყიდვების აქტივობა ხდება საცალო ვაჭრობის ვებსაიტის გარეთ, სოციალურ ქსელებში, როგორიცაა Facebook, Instagram ან Pinterest. გაყიდვების მთელი პროცესი, კალათის საშუალებით გაყიდვის დამუშავებიდან, სოციალურ ქსელში დასრულებულია. ეს განსხვავდება ელექტრონული კომერციისგან, რომელიც კომპანიის ვებ გვერდზე ხდება.
ზოგი მკვეთრად განასხვავებს სოციალურ კომერციასა და სოციალურ შოპინგს “კომერციის” მიხედვით, თუ როგორ იყენებენ გამყიდველები სოციალურ ქსელებს და “ვაჭრობა”, რომელიც ეხება მყიდველის საქმიანობას. ამ განსხვავებებზე ფოკუსირება კომპანიებს დაეხმარება სისტემების შექმნაში მათი გაუმჯობესების მიზნით. მიუხედავად იმისა, თუ რამდენად ღრმად გსურთ ამ განსხვავებების გაკეთება, ისინი ერთმანეთთან დაკავშირებულები არიან და ერთად მუშაობენ.
სოციალური კომერციის მოკლე ისტორია
ტერმინი შემოიტანა Yahoo! 2005 წელს აღწერს სოციალური შოპინგის ინსტრუმენტებს, როგორიცაა მომხმარებლის გენერირებული შინაარსი, მომხმარებლის რეიტინგი, გაზიარებული სიების სიები და ა.შ.
კონცეფცია შემუშავდა დევიდ ბეიზელისა და სტივ რუბელის მიერ. დევიდ ბეისელმა ყურადღება გაამახვილა მომხმარებლის მიერ გენერირებულ სარეკლამო შინაარსზე ელექტრონული კომერციის საიტებზე. სტივ რუბელმა ყურადღება გაამახვილა ერთობლივ ელექტრონულ კომერციულ საშუალებებზე, რაც მომხმარებლებს საშუალებას მისცემს მიიღონ რჩევა მათგან, ვისაც ენდობიან და შეიძინონ პროდუქტები და მომსახურება. ერთად, ეს ზრდის ნდობას და გაყიდვებს.
Facebook– მა ბაზარი გახსნა 2007 წელს. 2014 წელს დაემატა Buy ღილაკი. 2015 წელს დაემატა გადახდები და მაღაზიების გვერდები. Facebook for Business დაგეხმარებათ მაღაზიის დაარსებაში Facebook და Instagram პლატფორმებზე.
Instagram- მა დაამატა მაღაზიის ღილაკი 2015 წელს, რასაც მოჰყვა პროდუქტის ნიშნები 2016 წელს. Shopify და BigCommerce ინტეგრაციები დაემატა 2017 წელს. მაღაზიებში განთავსებული შეტყობინებები დაემატა 2018 წელს. ამ მაგალითში ნაჩვენებია Instagram მაღაზია, რომლის შექმნაც შეგიძლიათ Facebook ბიზნესისთვის . მსგავსი მაღაზია შეგიძლიათ გააკეთოთ Facebook– ზე.
Pinterest– მა 2015 წელს დაამატა ყიდვის პირველადი ფუნქციები, ხოლო 2016 წელს – კალათა. Pinterest Business დაგეხმარებათ ბიზნესის ანგარიშის დაყენებაში, ასე რომ თქვენ შეგიძლიათ დაიწყოთ გაყიდვა Pinterest პლატფორმის საშუალებით.
16 სოციალური კომერციის უპირატესობა
სოციალური ქსელებით გაყიდვაში უამრავი უპირატესობა არსებობს, აქ არის რამოდენიმე:
1. ნიშნობა
ის კომპანიებს ეხმარება მომხმარებლებთან ურთიერთობაში. ის ათავსებს ბრენდებს, სადაც მომხმარებლები არიან და ურთიერთქმედების მარტივ საშუალებას აძლევს მათ.
2. ნდობა
მომხმარებლისთვის კომპანიასთან ურთიერთობის შესაძლებლობა ხელს უწყობს კომპანიის ნდობას. მომხმარებლები ეცნობიან კომპანიაში მყოფ ადამიანებს, საუბრობენ კომპანიის წარმომადგენლებთან, პასუხობენ მათ შეკითხვებს და განიხილავენ გამოხმაურებებს. პოტენციური მომხმარებლებისთვის უფრო ადვილია ენდონ კომპანიას, როდესაც სხვისი უკუკავშირისა და რეკომენდაციების დანახვა შეუძლიათ.
3. გაზიარება
სოციალური კომერცია მომხმარებელს უმარტივებს თავიანთი შესყიდვების შესახებ სიახლეების გაზიარებას. მათ შეუძლიათ გაუზიარონ ინფორმაცია თავიანთ მეგობრებს ან აუდიტორიას და გააკეთონ რეკომენდაციები პროდუქტებისა და სერვისების შესახებ.
4. მიმოხილვები
მომხმარებელს შეუძლია ადვილად დატოვოს პროდუქციისა და კომპანიის მიმოხილვები და შეფასებები. ეს ხელს უწყობს პროდუქციის მიმართ ნდობის ამაღლებას და ბრენდის ავტორიტეტს.
5. საზოგადოება
მომხმარებელს მარტივად შეუძლია ურთიერთქმედება ბრენდისა და პროდუქტების შესახებ. ამან შეიძლება შექმნას საზოგადოებრივი კავშირი ბრენდის გარშემო, რაც კომპანიისთვის და მომხმარებლისთვის შესანიშნავია. მომხმარებელს შეუძლია მიიღოს, შექმნას ტენდენციები, დაიცვას ტენდენციები და დაიცვას გავლენა, ან გახდეს გავლენა პროდუქტის ან მომსახურების ტიპისთვის.
6. სოციალური მტკიცებულება
სოციალური მტკიცებულება ზრდის ნდობას კომპანიის მიმართ. როდესაც პოტენციური მომხმარებლები ხედავენ მიმოხილვებს, გამოხმაურებებს, შეფასებებს, პოზიტიურ კომენტარებსა და დისკუსიებს ბრენდის გარშემო, ისინი უფრო მეტად ენდობიან შეძენის გაკეთებას.
7. ტენდენციები
უფრო ადვილია ტენდენციების პოვნა და დაცვა სოციალურ ქსელებში.
8. მარკეტინგი
კომპანიებს შეუძლიათ გამოიყენონ მარკეტინგის ტექნიკა, რაც ხელს შეუწყობს გაყიდვებისა და ინფორმირებულობას. ტექნიკა მოიცავს:
- სოციალური მედიის გრაფიკა
- ვიდეო, პროდუქტების საჩვენებლად
- ინფორმაციული შეტყობინებები
- ხმის მიცემა პროდუქტის არჩევანის შესახებ
- გამოკითხვები
- ითხოვს მომხმარებელს, გააზიაროს ფოტოები და კომენტარები
- მომხმარებლის შეტყობინებების გაზიარება
- ცნობილთა მოწონება
- აქციები
- საჩუქრები
- კალათის პირდაპირი ბმულები
9. მიზნობრივი რეკლამა
კომპანიებს შეუძლიათ ადვილად დაუმიზნონ თავიანთი აუდიტორია სოციალურ პლატფორმებზე რეკლამით, მათი საქმიანობისა და აქტივობების საფუძველზე. სოციალური პლატფორმები გთავაზობთ ფართო სარეკლამო ინსტრუმენტებს, რომლებიც კარგად მუშაობს კომერციასთან.
10. მოთხოვნა
სოციალური კომერცია ამარტივებს პროდუქტზე მოთხოვნილების გაგებას. პოტენციური მომხმარებლები უფრო ხშირად ყიდულობენ, თუ პროდუქტი ძალიან მოთხოვნადია ან მისი პოვნა რთულია. მათ არ სურთ ხელიდან გაუშვან ის, რითაც მათი მეგობრები სარგებლობენ. თუ ეს მწირია, მყიდველის აზრით პროდუქტს უფრო მაღალი მნიშვნელობა ენიჭება და ის მათთვის უფრო უნიკალური ან განსაკუთრებული ხდება.
11. ეს არის სადაც მომხმარებლები არიან
იმის ნაცვლად, რომ შეეცადოთ პოტენციური მომხმარებლები მოაშოროთ სოციალური მედია პლატფორმას თქვენს ვებგვერდზე, სოციალური კომერცია საშუალებას გაძლევთ გაყიდოთ იქ, სადაც ისინი უკვე არიან – სოციალური მედიის პლატფორმაზე. ეს გაცილებით ამარტივებს თქვენი სამიზნე აუდიტორიის მოძებნას და უადვილებს მათ თქვენს პოვნას. ეს ასევე ნიშნავს, რომ ბევრი პოტენციური მყიდველი აღმოაჩენს თქვენს პროდუქციას, რომელსაც შეიძლება სხვა გზა არ ჰქონდეს.
12. ეს არ არის მხოლოდ გაყიდვების პლატფორმა
სოციალური მედია მოიცავს გაყიდვებს, მაგრამ ეს ბევრად მეტია. პოტენციური მყიდველები, რომლებიც შესაძლოა არ ეძებენ პროდუქტებს, იქ არიან, როდესაც ისინი არ იქნებიან გაყიდვების ვებსაიტზე. მათ ნახეს რეკლამები, გაზიარებები, მოწონებები და კომენტარები. მათ უკვე მიიღეს დადებითი განწყობა პროდუქტის მიმართ.
13. მომხმარებელს შეუძლია შეიძინოს სოციალური ქსელის საშუალებით
თქვენ არ სთხოვთ პოტენციურ მომხმარებელს დატოვოს სოციალური პლატფორმის უსაფრთხოება და შევიდეს თქვენს ვებსაიტზე, რომ შეიძინოს თქვენი პროდუქტი. ეს მათ შეძენას უფრო უადვილებს და გაყიდვისადმი ნდობას უწყობს ხელს.
14. ეს ონლაინ შოპინგს სოციალურ გამოცდილებად აქცევს
ტიპიური ონლაინ შოპინგი სოლო გამოცდილებაა. ეს რაღაც სასურველს ტოვებს, როდესაც შენს მეგობრებთან ერთად საყიდლებზე სიარულს შედარდება. სოციალური კომერცია სავაჭრო გამოცდილებას ემატება სოციალური გამოცდილება.
15. პოპულარობა
სოციალური კომერცია პოპულარული არჩევანია ონლაინ გაყიდვისთვის. 2020 წელს სოციალური ვაჭრობის გლობალური ბაზარი 86,4 მილიარდ დოლარად იყო შეფასებული . 2027 წლისთვის წინასწარი პროგნოზით დადგენილი იქნება 604,5 მილიარდი დოლარი. ეს არის გასაოცარი გაყიდვებისა და ზრდის პოტენციალი. Facebook– მა გაავრცელა ინსტაგრამის გასაოცარი ნომრები, როდესაც მყიდველების 83% აღმოაჩენს ახალ პროდუქტებს ან მომსახურებებს, 81% იკვლევს პროდუქტებს ან მომსახურებებს, ხოლო 80% წყვეტს პროდუქტის ან მომსახურების ყიდვას.
16. მოსახერხებელი
სოციალური კომერციის მოხერხებულობა მისი ერთ-ერთი უდიდესი ძლიერი მხარეა. მომხმარებელს შეუძლია შეისწავლოს პროდუქტი და შეიძინოს საყვარელი პლატფორმის დატოვების გარეშე და დაუყოვნებლივ დაუბრუნდეს იმას, რასაც აკეთებდა ამ პლატფორმაზე.
სოციალური კომერციის 5 პრინციპი
წლების განმავლობაში შეიქმნა უამრავი სოციალური კომერციის პრინციპი, რაც დაგეხმარებათ თქვენი სოციალური მაღაზიის გახსნასა და განვითარებაში.
1. ოპტიმიზაცია
გამოიყენეთ თქვენი სოციალური პლატფორმის მონაცემები მყიდველის გამოცდილების ოპტიმიზაციისთვის. ეს მოიცავს ფერებს, ტექსტს, სურათებს და ა.შ. დარწმუნდით, რომ სურათები და ტექსტი სწრაფად იტვირთება. დიზაინის მობილური პირველი და ტესტი მრავალ მოწყობილობაზე.
სურათები – გამოიყენეთ ვერტიკალური სურათები. მომხმარებლების უმეტესობა სოციალურ პლატფორმებს ათვალიერებს სმარტფონებზე პორტრეტის რეჟიმში. Pinterest გირჩევთ 2: 3 თანაფარდობას, რომ სურათი არ შემცირდეს. გამოიყენეთ სურათი, რომლის გაგებაც მომხმარებელს ერთი შეხედვით შეუძლია.
ტექსტი – შექმენით მოკლე შინაარსი, არაუმეტეს 100 სიმბოლოს სათაურისთვის და 500 სიმბოლო აღწერილობისთვის.
ლოგო – გამოიყენეთ თქვენი ლოგო, მაგრამ არ განათავსოთ იგი ქვედა მარჯვენა კუთხეში. ეს ადგილი შეიძლება დაფარული იყოს პროდუქტის გამოსახულებით.
გადაფარვა – დაამატეთ გადაფარვა, რომ პროდუქტი გამოირჩეოდეს.
ვიდეო – შეინახეთ ვიდეოები 6 – დან 15 წამამდე. გამოიყენეთ ტექსტის გადაფარვები ან სუბტიტრები მათთვის, ვინც უყურებენ გამორთული ხმით.
ლოკალიზაცია – თარგმნეთ ტექსტი თითოეული ენისთვის, რომლის მიზანიც ხართ და განათავსეთ თითოეული, როგორც განსხვავებული რეკლამა.
2. შექმენით საზიარო შინაარსი
შექმენით ისეთი შინაარსის ტიპი, რომლის გაზიარებასაც თქვენი მიმდევრები ისურვებენ თავიანთ მეგობრებთან. გირჩევთ შექმნათ შინაარსი რომლის გაზიარებასაც თქვენი მიმდევრები თვითონ ისურვებენ მეგობრებისთვის ძალდატანების გარეშე ვიდრე სთხოვოთ მათ ”გააზიარეთ ეს”
3. აუდიტორიის ინფორმირებულობა
გაითვალისწინეთ, რომ სოციალურ პლატფორმაზე ყველა არ ეძებს პროდუქტის შეძენას და ყველას არ სურს გაყიდვა. Influencer Marketing Hub– მა განაცხადა, რომ მომხმარებელთა 18% ტოვებს სოციალურ პლატფორმას, თუ ის ძალიან კომერციალიზებულია. ამიტომ ეცადეთ მნიშვნელოვანი ინფორმაცია მიაწოდოთ მომხმარებლებს და ძალიან არ გადატვირთოთ კომერციული შეთავაზებებით
4. კოლექციების შექმნა
ააშენეთ მსგავსი პროდუქტების კოლექციები სეზონური მოვლენების, ტენდენციების შესახებ, რომლებიც შენიშნეთ თქვენი მიმდევრებისგან და ა.შ.
5. მეტრიკა
კომპანიები იყენებენ სოციალური მედიის სტანდარტულ ზომებს, რათა გაანალიზონ ისეთი მაჩვენებლები, როგორიცაა ინვესტიციის დაბრუნება (RIO), მიღწევა და რეპუტაცია. კომპანიებს ასევე შეუძლიათ დაათვალიერონ მოწონებები, რეტვეიტები და აქციები მომხმარებელთა ურთიერთქმედების გასაზომად. გამოიყენეთ ეს თქვენი გაყიდვების შინაარსის გასაუმჯობესებლად.
შეჯამება
სოციალური კომერცია არის ონლაინ ვაჭრობის ბუნებრივი პროგრესი. რაც უფრო მეტი ადამიანი ატარებს დროს სოციალურ ქსელებში მეტი კომპანია ისარგებლებს ამ ქსელების შემოთავაზებით.
ეს არ ნიშნავს, რომ ყველა ონლაინ მაღაზიამ უნდა გაყიდოს სოციალური პლატფორმის საშუალებით. გაყიდვების პლატფორმის შექმნა ნებისმიერ ქსელში არის ინვესტიცია. ეს გასათვალისწინებელია. ადვილი გასაგებია, თუ რამდენად პოპულარულია ის უკვე და რამდენად განვითარდება კიდევ უფრო უახლოეს მომავალში.
ჩვენ გვსურს მოვისმინოთ თქვენგან. რას ფიქრობთ სოციალურ კომერციაზე? შეგვატყობინეთ კომენტარებში